JURY:

Sebastian Cichocki jest głównym kuratorem Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Autor wystaw m. in. w Pawilonie Polonia podczas 52. i 54. Biennale Sztuki w Wenecji (w 2007 roku z Moniką Sosnowską, w 2011 z Yael Bartaną), „Rainbow in the Dark. On the Joy and Torment
of Faith” w SALT w Stambule i Malmö Konstmuseum, „Raqs Media Collective. The Capital
of Accumulation”, „Nowa Sztuka Narodowa. Realizm narodowy w Polsce w XXI wieku”,
„Robiąc użytek. Życie w epoce postartystycznej” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Członek Arte Útil Association, propagator sztuki w skali 1:1.

 

Antje Majewski pracuje w obszarze malarstwa, video, tekstu i sztuki performance.
Studiowała historię sztuki i filozofię w Kolonii, Berlinie i Florencji od 1987 do 1995 roku. Jest profesorką malarstwa na Muthesius Kunsthochschule w Kiel od 2011 roku. Swoje prace pokazywała m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie (2016); w Muzeum Abteiberg, Möchengladbach (2015); neugerriemschneider, Berlin (2015, 2011 et al.); Muzeum Sztuki, Łódz (2014); Pola Magnetyczne, Warszawa (2014); Gedenkstätte Ravensbrück, Fürstenberg/Havel (2014); Deutsche Bank Kunsthalle, Berlin (2013); Frankfurter Kunstverein, Frankfurt am Main (2013); Heidelberger Kunstverein, Heidelberg (2013); Haus der Kulturen der Welt, Berlin (2012); Villa Romana, Florence (2012); Weltkulturen Museum, Frankfurt am Main (2012); Kunsthaus Graz, Graz (2011); i Salzburger Kunstverein, Salzburg (2008).

 

Agnieszka Polska   (ur. 1985 w Lublinie) zajmuje się przede wszystkim filmem i fotografią. Studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Agaty Pankiewicz oraz na Universitaet der Kunste Berlin w pracowni Hito Steyerl. Jest autorką wielu wystaw indywidualnych, m.in. „I am the Mouth” w Nottingham Contemporary (2014); „Pseudowords Hazards” w Saltzburger Kunstverein (2013); „How the Work is Done” w PinchukArtCentre w Kijowie (2012); „Auroryt” w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski (2012). Brała udział w takich wystawach jak: „You Imagine What You Desire”, 19. Bienale of Sydney (2014); “Mom, Am I Barbarian?”, 13. Istanbul Bienali (2013); „The Black Moon”, Palais de Tokyo, Paryż (2013); „Future Generation Art Prize”, Pinchuk Art Centre, Kijów (2012); „SOUNDWORKS”, ICA, Londyn (2012); „Early Years”, KunstWerke Center for Contemporary Art, Berlin (2010). Obecnie jest stypendystką Rijksakademie del beeldende kunsten w Amsterdamie.

 

Stanisław Ruksza  kurator wystaw, historyk sztuki, autor tekstów, wykładowca. Od 2008 roku dyrektor programowy CSW Kronika w Bytomiu. Studiował historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Kurator wielu wystaw w kraju i za granicą, m. in. Je brûle Paris! (Cité internationale des arts, Paryż 2015), Dzieci szatana (Fundacja Imago Mundi, Muzeum Narodowe, Kraków 2015), Project Metropolis (Kronika, Bytom, Fundacja Imago Mundi, Muzeum Śląskie w Katowicach, 2015), The Wall. Art Face To Face With Borders (Careof DOCVA, Mediolan, 2015), Plica Polonica (Kronika, Bytom 2014), Manifestacje romantyczne (BWA Sokół, Nowy Sącz 2014), Twoje miasto to pole walki (Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2014), Plica Polonica (Kronika, Bytom 2014), Oblicze dnia. Koszty społeczne w Polsce po 1989 roku (ArtBoom Festival, Kraków 2014), Łukasz Surowiec. Dziady (Bunkier Sztuki, Kraków 2013), Negotiators and Dreamers (Careof DOCVA, Mediolan 2013), Transeuro 2012 (Kraków 2012), Collier Schorr. German Faces (Kronika, Bytom 2011), Akcjonizm wiedeński. Przeciwny biegun społeczeństwa (MOCAK, Kraków 2011), Katolicy w Kronice (Kronika, Bytom 2010).

W latach 2007-2009 wykładał na Uniwersytecie Śląskiem w Katowicach – Instytucie Sztuki w Cieszynie. Obecnie gościnnie wykłada na Akademii Sztuk Pieknych w Katowicach. W swoich badaniach skupia się związkami sztuki z przemianami społecznymi i politycznymi, zagadnieniem śmierci i zjawiskami granicznymi w sztuce współczesnej. Autor opracowań muzycznych w sztukach teatralnych reżyserowanych przez Ewę Wyskoczyl, m. in. Jasieński (Narodowy Stary Teatr, Kraków 2014), Rebelia Mariusza Sieniewicza (Teatr Śląski, Katowice 2014), Śmieszny staruszek Tadeusza Różewicza (Teatr Śląski, Katowice 2015). Rezydent of apexart w Nowym Jorku (2009) i Careof DOCVA w Mediolanie (2013). W 2014 roku wybrany kuratorem roku w Polsce w rankingu magazynu Obieg i nominowany do nagrody „Gwarancje kultury 2015” w TVP Kultura w kategorii „sztuki wizualne”.

 

 

GOŚĆ SPECJALNY :

Przemysław Kwiek legendarny rzeźbiarz, autor instalacji, filmów, interwencji, performer, akcjoner, malarz. Od 1987 pracuje indywidualnie, kontynuując zarówno formalne, jak ideowe zdobycze z lat współpracy jako KwieKulik. Przywiązuje duże znaczenie zwłaszcza do wątku, który zarzuciła w swych pracach Zofia Kulik, mianowicie do bezpośredniego reagowania i interweniowania (w formie listów, protestów, akcji) na wynaturzenia zaobserwowane w życiu społecznym. Podobnie jak w latach działalności KwieKulik, Przemysław Kwiek nadal traktuje wszystkie "życiowe przypadki" jako materiał sztuki Działań. Dla swych wystąpień, obejmujących wiele odmian sztuki multimedialnej, od początku samodzielnej działalności stosuje określenie "appearance".

 

PERFORMERS :

Armantas Gečiauskas aka Arma jest dźwiękowym performerem oraz kuratorem z Litwy, aktywnym od 1998 roku. Jego działalność muzyczna rozpoczęła się od publikacji zina oraz prowadzenia labeli muzycznych. Obecnie występuje jako "Arma Agharta", organizuje wyprawy dla lokalnych i zagranicznych artystów oraz wydarzenia pod nazwą "Agharta" (od 2009) oraz "Homo Ludens (od 2010). Jest członkiem Litewskiego Stowarzyszenia Artystów Interdyscyplinarnych. Jego występy na żywo znajdują się gdzieś pomiędzy muzyką konkretną i szamanizmem w formie DIY. Nietypowe kostiumy i gesty współgrają z elektronicznym, improwizowanym brzmieniem emitowanym przez post-sowiecką maszynerię elektroniczną czy obiekty akustyczne.

 

Daniel Rumiancew studiował na Wydziale Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz
na Wydziale Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Jest autorem performansów, filmów wideo, fotografii, instalacji i obiektów artystycznych. We wczesnych pracach zajmował się problemem tożsamości, zwłaszcza w kontekście gender (performatywością, procesualnym charakterem podmiotowości). Obecnie artysta bardziej koncentruje się
na zagadnieniach społecznych i politycznych. Kładzie szczególny nacisk na kwestię marginalizowanej czy niedocenianej pracy i jej związkach z ekonomią (nieformalne formy opieki, chałupnictwo, rzemiosło etc.). Rumiancew skupia się także na praktykach i działaniach budujących społeczeństwo obywatelskie; do istotnych zagadnień w jego twórczości należy przestrzeń publiczna – czy dokładniej – odpowiedzialność za przestrzeń publiczną jaką ponoszą politycy i obywatele.
Artysta mieszka i pracuje w Warszawie.

 

Andrzej Szpindler duch, aktor, rzecz.

 

MUZYCY :

Krzysztof Topolski aka Arszyn elektroakustyczny improwizator, autor soundartowych projektów, perkusista, kurator. W jego pracy kluczowe pojęcia to noise i soundscape. Interesują go poszukiwania w sferze perkusji oraz live electronic, muzyka improwizowana i elektroakustyczna, komponuje przy użyciu komputera, tworzy instalacje dźwiękowe oraz realizuje nagrania terenowe. Organizuje prezentacje i wykłady poświęcone muzyce współczesnej, akustycznej ekologii i sztuce dźwięku oraz prowadzi warsztaty. Był kuratorem festiwalu Soundplay oraz cyklu  warsztatów Dźwiękowiska
w CSW Łaźnia w Gdańsku. Z saksofonistą Tomaszem Dudą tworzy projekt Arszyn/Duda. Publikował swoją muzykę w takich wytwórniach jak, Sangoplasmo, Post_Post, Nefryt, Monotype, Audiotong, Sqrt, Lado Abc, Plg, Konkretourist.

 

Schwund

Archiwum